Escultura

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
O David de Miguel Ánchel.

Se clama escultura a:

  • L'Arte de modelar, entretallar u entretallar en bardo, piedra, fusta u atro material ye una d'as Artes Polidas en a cual l'artista se espresa por meyo de volumens y espacios. A escultura ye l'arte plastico, l'arte de modelar feguras y reproducir obchectos de bulto. Se i incluyiban d'antis mas todas as artes alfareras, as d'entretalladura y cincel chunto con as de fundición y remoldato.
  • A obra feita por o escultor.

A escultura se divide en dos grans brancas,Estatuaria y Escultura ornamental, seguntes que represente a forma humana y esprese as concepcions suprasensibles de l'hombre u s'ocupe en reproducir artisticament os demás sers d'a naturaleza, animals u vechetals. A primera leva con propiedat o nombre d'escultura y tien un ideyal mesmo, desempenyando a segunda un papel secundario a lo servir d'auxiliar a la primera y a l'Arquitectura.

A estatuaria complega tres cheneros :

  • a estatua, que reproduce una fegura humana u animal solada y por entero, a lo menos o suyo parti mas noble que ye la cabeza
  • a colla que representa cuantas feguras humanas en escena ye dicir con una acción común
  • o relieu, que presenta feguras en escena u soladas pero nomás brullando sobre una superficie.

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne