Escultura

Escultura
forma d'arte, género artístico (es) Traducir y forma artística (es) Traducir
sculpture (en) Traducir y creación artística (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La escultura[1] ye l'arte que consiste en representar oxetos, figures en trés dimensiones con barru, con piedra, con bronce...[2] Ye la rama de les artes visuales qu'opera en trés dimensiones, y una de les artes plástiques. Los primeros escultores que ficieron figures con intención de pervivencia usaron dos téuniques principales, la talla (quitando material de la pieza usada como base) y el modeláu (añadiéndo-y material, como arcilla), sobro una base xeneralmente de piedra, metal, cerámica o madera. Dende'l modernismu, sicasí, los movimientos artísticos tienen fecho escultura sobre cuasi cualesquier material de base y coles más estremaes téuniques. Anguaño materiales de toa triba (plásticu, fibra de vidriu...) son tallaos, soldaos, modelaos, moldeaos, fundíos...

La escultura en piedra aguanta'l pasu del tiempu muncho meyor qu'otres obres artístiques feches en materiales más perecederos, lo que fai que, aparte de la cerámica, la mayoría los restos artísticos de les cultures antigües seyan escultures. Sicasí, ye imposible de saber si había o non una tradición nelles d'escultura en madera, que taría perdida por completu casu que la hubiera, y tamién perdiéronse les pintures que cubríen la mayoría de les escultures antigües, qu'aportaron a nós ensin adornos pictóricos.

La escultura xugó un papel fundamental na devoción relixosa de munches cultures, y hasta tiempos recientes les grandes escultures, imposibles de pagar por individuos a títulu personal, foron un símbolu de prestixu habitual de los rexímenes políticos y de les grandes organizaciones relixoses.

La escultura occidental nació na Antigua Grecia, que produció bien d'obres maestres de la escultura nel so periodu clásicu. Demientres la Edá Media, la escultura gótica centrose na representación de la pasión y l'agonía de Xesucristu, mentantu que la recuperación de los modelos clásicos nel Renacimientu produció escultures perfamoses como'l David de Michelangelo. La escultura modernista afuxó de los procesos tradicionales de creación d'escultura, y tamién del énfasis d'esta na representación del cuerpu humanu, abriendo la puerta a la escultura fabricada por adición d'oxetos sobre una base y inclusive a la presentación d'oxetos atopaos casualmente, na so forma orixinal, como obres d'arte.

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: escultura
  2. Diccionariu de la llingua asturiana. Uviéu, 2000, Academia de la Llingua Asturiana, p. 538.

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne