Masa

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000

A masa[1] ye una propiedat d'os obchectos fisicos que mesura a cantidat de materia en un obchecto. Ye un concepto fundamental d'a mecanica y toz os temas relacionatos. En o Sistema Internacional, a masa se mesura en kilogramos.

A masa se puet referir a dos conceptos:

  • A masa inercial ye una mesura d'a inercia d'un obchecto, que ye a suya resistencia a cambiar o suyo estato de movimiento cuan li s'aplica una fuerza. Un obchecto con poca masa inercial cambeya o suyo movimiento facilment, mientres que un obchecto con una gran masa no pas.
  • A masa gravitacional ye una mesura d'a fuerza d'interacción d'un obchecto con a fuerza gravitatoria. En un mesmo campo gravitacional, un obchecto con menor masa gravitatoria experimenta una fuerza menor que un obchecto de mayor masa gravitatoria (ista cantidat se trafuca a vegatas con o peso)

S'ha contrimostrato experimentalment, con a maxima precisión con que se puet mesurar, que a masa inercial y a gravitatoria d'un obchecto son iguals, encara que conceptualment se consideren diferents.

  1. (an) Diccionario ortografico de l'aragonés (Seguntes la Propuesta Ortografica de l'EFA). Versión preliminar. Estudio de Filología Aragonesa. ISSN 1988-8139. Octubre de 2022.

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne