Singapur

Articlo d'os 1000
Republica de Singapur
Republic of Singapore
新加坡共和国
Republik Singapura
சிங்கப்பூர்
Bandera de Singapur Escudo de Singapur
(En detalle) (En detalle)
Lema nacional: Majulah Singapura
Himno nacional: Majulah Singapura
Situación de Singapur
Situación de Singapur
Capital Singapur [1]
Mayor ciudat Singapur
Idiomas oficials Anglés, chinés,
malayo y tamil
Forma de gubierno Republica parlamentaria
Tharman Shanmugaratnam
Lee Hsien Loong
Independencia
De Malaisia

9 d'agosto de 1965
Superficie
 • Total
 • % augua
Posición 174º
692,7 km²
1,444%
Población
 • Total (2020)
 • Densidat
Posición 115º
5.609.000
8.097 hab/km²
PIB (PPA)
 • Total (2019)
 • PIB per capita
Posición º
315.783.245.000 €
55,365 €
Moneda Dólar de Singapur(SGD)
Chentilicio
Zona horaria UTC +8
Dominio d'Internet .sg
Codigo telefonico +65
Prefixo radiofonico
Codigo ISO
Miembro de: ONU, ASEAN, Commonwealth, APEC

A Republica de Singapur (En anglés Republic of Singapore; en chinés 新加坡共和国, Xīnjīapō Gònghéguó; en malayo Republik Singapura; en tamil சிங்கப்பூர், Cingkappūrā Kudiyaracu), ye una ciudat-estau en o sudeste d'Asia, situada a lo sud d'o estau de Johor en a peninsula de Malaisia y a o norte d'as islas Riau d'Indonesia. Con una población de 5.609.000 habitants (2020) en una superficie de nomás que 692,7 km² poseye una muit alta densidat de población, estando dimpués de Mónegue lo país independient con mas alta densidat de población. En estar un país constrenyiu en una isla principal y bellas atras islas segundarias, dende la suya independencia Singapur ha enguerau un programa d'incorporación de nuevos territorios ganaus a la mar, habendo-se incrementau asinas a superficie d'o país dende alavez en un 25%. Tanimientres, encara que se tracta d'un país con tan alta densidat d'ocupación humana, mesmo en o centro d'a ciudat abunda la presencia de vechetación (fácil que por la bondat d'o suyo clima), feito que fa que se conoixca a Singapur como "la ciudat chardín".

En sanscrito singha, significa "lión" y pura, ciudat, por lo que Singapur, se traduz ciudat d'os lions.

La suya forma de gubierno ye una republica parlamentaria multipartidista con un gubierno parlamentario unicameral inspirau en lo sistema Westminster. Las eleccions se consideran libres anque lo gubierno exerce un control significativo sobre la politica y la sociedat de Singapur. Cal destacar que lo People's Action Party (Partiu d'Acción Popular), d'ideolochía conservadora, ha gubernau de contino dende a suya independencia.

En as relacions internacionals perteneixe a organizacions internacionals como las Nacions Unidas (ONU), la Organización Mundial d'o Comercio (WTO d'as suyas siglas en anglés), la Cumbre d'Asia Oriental (EAS d'as suyas siglas en anglés), u lo Movimiento de Países No Alineaus (MPNA o MNOAL y NAM d'as suyas siglas en anglés) y d'a Mancomunidat de Nacions.

  1. (de) Das aktuelle Buch der Allgemeinbildung. 550.000 Daten und Fakten. 10.000 Einzelthemen, Bertelsmann Lexikon Institut, 2003, ISBN 3-577-13530-1, p. 662 - 675

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne