Lisp

Ficha de softwareLisp
Desendolcador(es) John McCarthy y Steve Russell
Versión inicial 1958
Tipu llinguaxe de programación multiparadigma, llinguaxe de programación funcional, llinguaxe de programación por procedimientos, lenguaje de programación reflexivo (es) Traducir, metaprogramming language (en) Traducir y llinguaxe interpretáu
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
Cambiar los datos en Wikidata

Lisp (históricamente LISP) ye una familia de llinguaxes de programación d'ordenador de tipu multiparadigma con llarga historia y una inconfundible y útil sintaxis basada na notación polaca.

Desenvueltu orixinalmente en 1958 por John McCarthy y los sos collaboradores nel Institutu Teunolóxicu de Massachusetts, Lisp ye'l segundu llinguaxe de programación d'altu nivel de mayor antigüedá ente los que siguen teniendo un usu estendíu na actualidá; namái FORTRAN ye anterior.

Al igual que'l FORTRAN, Lisp camudó enforma dende los sos empiezos, y esistieron un gran númberu de dialeutos na so hestoria. Güei, los dialeutos Lisp de propósitu xeneral más llargamente conocíos son Common Lisp y Scheme.

Lisp foi creáu orixinalmente como una notación matemática práutica pa los programes d'ordenador, basada nel cálculo lambda d'Alonzo Church. Convirtióse rápido nel llinguaxe de programación favoritu na investigación de la intelixencia artificial (AI). Como llinguaxes de programación precursor, Lisp foi pioneru en munches idees en ciencies de la computación, incluyendo les estructures de datos d'árbol, el remano d'almacenamientu automáticu, tipo dinámicos, y el compilador autu conteníu.

El acrónimu LISP significa "LLIRIUt Processor" (Procesamientu de llistes). Les llistes encadenaes son una de les estructures de datos importantes de Lisp, y el código fuente de Lisp en sí mesmu ta compuestu de llistes. Como resultancia, los programes de Lisp pueden manipoliar el códigu fonte como una estructura de datos, dando llugar a los macro sistemes que dexen a los programadores crear llinguaxes de dominiu específicu enfiñíos en Lisp.

La intercambiabilidad del códigu y los datos tamién da a Lisp el so instantáneamente reconocible sintaxis. Tol códigu del programa ye escritu como espresiones S, o llistes ente paréntesis. Una llamada de función o una forma sintáctica ye escrita como una llista, cola función o'l nome del operador de primeres, y los argumentos de siguío; por casu, una función f que toma tres argumentos puede ser llamada usando (f x y z).


From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne